SCHOOLPROJECTEN
|
Alle schoolprojecten die ik verzorg zijn maatwerk. De school heeft een verzoek omtrent een thema voor een dansles of voorstelling en ik maak daar een passend geheel van.
In mijn schoolprojecten leren kinderen meer dan alleen een dansje!
Ze leren dat ze fysiek hard moet werken om een choreografie in te studeren. Ook leren ze dat ze elkaar nodig hebben om dit doel te bereiken.
Dansen geeft ze energie en ze kunnen hun energie er in kwijt. Het stimuleert hun zelfvertrouwen en het geeft ze een gevoel van trots als ze uiteindelijk samen op het podium staan.
Middels opdrachtgevers van diverse culturele instanties en aanvragen van diverse basisscholen uit de wijde omgeving verzorg ik talrijke dansprojecten en danslessen op scholen. Dit kan variëren van een les Streetdance voor de juffen/meesterdag, een dansproject voor de kleuters met een presentatie voor de ouders of een voorstelling voor een leerkracht die afscheid neemt. Ook maak ik dansvoorstellingen met de hele school, waarbij alle groepen een eigen choreografie instuderen en samen een grote voorstelling neerzetten.
Dansprojecten kunnen in combinatie gaan met andere kunstdisciplines. Een dansles gekoppeld aan een muziekles, zoals Flamenco (Spaanse dans) voor groep 1-2, Bodyclap (ritme's en muziek maken met je lijf) voor groep 5-6, of een Hiphop les gekoppeld aan een Rap-les voor groep 7-8.
Een dansproject kan ook een voorbereiding zijn op een theaterbezoek.
Het aantal danslessen dat een groep krijgt, hangt af van de wens van de school.
Voor groep 1/2 duurt een dansles 30-45 minuten. Voor groep 3 t/m 8 duurt een dansles 45-60 minuten.
De planning van de danslessen wordt altijd in overleg met de school gemaakt.
Voorbeelden van Projecten zijn onder andere:
De opening van de nieuwe Basisschool De Lens in Mill.
Het eindejaarsfeest met een goede doelen thema op Basisschool SamSam in Wijchen.
Opening van het schooljaar op Basisschool De Brinck in Uden.
Opening van de Kinderboekenweek op Basisschool Jeroen Bosch in Arnhem.
Dansvoorstelling tijdens het jaarlijkse Techniekproject in opdracht van Cultuurknooppunt Wijchen/Beuningen.
In mijn schoolprojecten leren kinderen meer dan alleen een dansje!
Ze leren dat ze fysiek hard moet werken om een choreografie in te studeren. Ook leren ze dat ze elkaar nodig hebben om dit doel te bereiken.
Dansen geeft ze energie en ze kunnen hun energie er in kwijt. Het stimuleert hun zelfvertrouwen en het geeft ze een gevoel van trots als ze uiteindelijk samen op het podium staan.
Middels opdrachtgevers van diverse culturele instanties en aanvragen van diverse basisscholen uit de wijde omgeving verzorg ik talrijke dansprojecten en danslessen op scholen. Dit kan variëren van een les Streetdance voor de juffen/meesterdag, een dansproject voor de kleuters met een presentatie voor de ouders of een voorstelling voor een leerkracht die afscheid neemt. Ook maak ik dansvoorstellingen met de hele school, waarbij alle groepen een eigen choreografie instuderen en samen een grote voorstelling neerzetten.
Dansprojecten kunnen in combinatie gaan met andere kunstdisciplines. Een dansles gekoppeld aan een muziekles, zoals Flamenco (Spaanse dans) voor groep 1-2, Bodyclap (ritme's en muziek maken met je lijf) voor groep 5-6, of een Hiphop les gekoppeld aan een Rap-les voor groep 7-8.
Een dansproject kan ook een voorbereiding zijn op een theaterbezoek.
Het aantal danslessen dat een groep krijgt, hangt af van de wens van de school.
Voor groep 1/2 duurt een dansles 30-45 minuten. Voor groep 3 t/m 8 duurt een dansles 45-60 minuten.
De planning van de danslessen wordt altijd in overleg met de school gemaakt.
Voorbeelden van Projecten zijn onder andere:
De opening van de nieuwe Basisschool De Lens in Mill.
Het eindejaarsfeest met een goede doelen thema op Basisschool SamSam in Wijchen.
Opening van het schooljaar op Basisschool De Brinck in Uden.
Opening van de Kinderboekenweek op Basisschool Jeroen Bosch in Arnhem.
Dansvoorstelling tijdens het jaarlijkse Techniekproject in opdracht van Cultuurknooppunt Wijchen/Beuningen.